Lyst på etterutdanning?

Går du og teller på knappene om du har råd til å søke på drømmekurset ditt?

Fortvil ikke, Norsk Orthoform Depots Utdannelsesfond kan hjelpe deg.

Medlemmer i Norges Tannteknikerforbund kan søke stipend fra Norsk Orthoform Depots Utdannelsesfond til etterutdanning til en verdi av kr 10 000. Tildelingen foretas under åpningen av Fagsamling 2019. Stipendet har vært delt ut mange ganger tidligere. For å illustrere hva du kan bruke pengene til, kommer her to smakebiter fra mottakere av stipendet.

Stålkonstruksjoner
Alex Trashuk mottok stipendet i 2014 og brukte pengene til å videreutdanne seg innen stålkonstruksjoner, mer spesifikt teleskop kroner og attachments. Alex måtte til tyske BEGO i Bremen for å få akkurat den etterutdanningen han trengte. Han kurs som egentlig skulle ha vart i fem dager, klarte Alex å gjennomføre på fire dager. Han fikk blant annet prøvd seg på tilpasning, sliping, polering, modellering og fresing. Du kan lese mer om Alex’ kurs i TIF 3-2015.

CAD/CAM
Caroline Wabnitz valgte også å ta sin etterutdanning i Tyskland, nærmere bestemt på Ludwig Maximillian Universität i München. Gjennom hennes kurs fikk hun innblikk i de forskjellige systemene, software, hardware og materialer. Kurset i CAD/CAM er en felles videreutdanning for tannteknikere og tannleger. Det er delt opp i tre moduler, som hver varer to dager og i tillegg er det off-campus moduler på nett. Det hele avsluttes med en eksamen. Du kan lese mer om Carolines kurs i TIF 2-2017.

Søknadsskjema finnes i TIF 1-2019 og NTTFs medlemssider.